Grunden til at ‘vi’ ikke kan få gode ting…

Det engelske udtryk “this is why we can’t have nice things” bruges i vid udstrækning, når man selvforskyldt har opført sig således, at en ellers god mulighed bliver lukket ned. Således tænker jeg tit, når jeg ser hvordan folk, der arbejder med online marketing opfører sig.

Særligt når det kommer til at bygge links er vi helt eminent ringe til at styre os. Jeg bruger ‘vi’ og ‘os’ fordi jeg er ligeså slem som alle andre.

Cirklen ser typisk således ud:

  • SEO1 opdager en linkmulighed
  • SEO2 opdager at SEO1 har fået et nyt link
  • SEO2 kopierer linket

Derefter kan der gå alt fra et par uger til flere måneder, men sikkert og vist er det, at lige pludselig spreder linkmuligheden sig lynhurtigt. Man sidder jo gerne og tjekker sine konkurrenter i Ahrefs og hvilke backlink-tools, der ellers findes. Og så sker der det, at vi ikke kan styre os og udnytter linkmuligheden i ekstrem grad.

Det er set mange steder og jeg tror ikke, det stopper. Kreativiteten for at skaffe links er i hvert fald ikke blevet mindre siden jeg startede. Jeg sad og tjekkede backlinks på et lånesite tidligere i dag, hvilket altid er sjovt. I de hardcore nicher bliver alle midler taget i brug og det er rigtig sjovt at se, hvilke links konkurrenterne har skaffet sig…

Kreativiteten vil ingen ende tage 😀

Speak Your Mind

*