3 nemme tips til mere synlighed i SERPs

Vi har mistet vores billeder i søgeresultaterne. Vi kan heller ikke længere bruge video embeds til at stå ud. Det trak så meget opmærksomhed, at Google valgte at trække stikkene på udvidelserne – for de flere kliks til organiske søgeresultater kommer fra Googles pengemaskine AdWords.

Men du har stadig mulighed for at skille dig ud.

Her kigger vi på 3 af de nemme muligheder:

Skægge pile og ikoner

I stedet for bindestreger, kan du bruge små pile og andre endnu accepterede HTML-ikoner. Se fx pilen fra nedenstående søgeresultater for en bog om Facebook annoncering (fbannoncering.dk):

Du kan selv bruge pågældende pil ved at finde søgeresultatet, kopiere pilen og indsætte den i dit eget title tag.

Reviews

Med schema markup har du mulighed for at få 5 stjerner i søgeresultaterne. Det sker med den såkaldte review markup.

Se et eksempel fra Obsidian.dk herunder:

Du får schema markup ved at lægge en anmeldelse ind og sikre, den ”korrekte HTML” omslutter.

Du kan dog ikke være sikker på, Google vil vise dine stjerner, selv når teknikken er i orden – det er i sidste ende afhængigt primært af månens placering på himlen (og andre tilfældigheder).

Sitelinks

Du får ultimativt mest synlighed ved at få sitelinks på din side – men det er ikke helt ligetil.

Med sitelinks ser dit søgeresultatet således ud:

sitelinks obsidian

Du får sitelinks af Google, når søgemaskinen vurderer at en person søger efter dit brand og din virksomhed.

Du kan således ikke få sitelinks på generiske søgninger som ’billigt bredbånd’ – ikke med mindre du bliver ualmindeligt markedsdominerende.

Du har ikke mulighed for at vælge hvilke sider, du ønsker skal have mere synlighed – men du kan i stedet fravælge dem du ikke ønsker i Google Search Console. Hvis du fx er mobilselskab, ønsker du ikke at ”Afmeld abonnement” bliver en del af dine sitelinks og således meget synlig til alle, der søger efter dit brand.

Speak Your Mind

*